Utvärdering av Storklinten

Japp det blev en bra dag. Storklinten var helt ok, och då jämför jag med andra skidanläggningar i samma storlek (ej aplerna, åre, eller sälen dvs).
Men dagen får följande betyg:
Backarna: 7/10 - det var 11 st, var av de flesta var väldigt flacka eller korta fanns egentligen bara 3st som gick att åka i ordentligt utan att behöva ta sig för´bi sk. transportsträckor. Men de bra backarna var breda bra pistade.
Liftarna: 9/10 - ankarliftar endast tror jag det var men de var snabba och helt ok eftersom backarna inte är så långa så behövdes inte direkt någa sittliftar.
Mat: 5/5 varken bra eller dåligt, finns inte så mycket att säga om den.
Personal: 3/10 Såg endast tre stycken på hela dagen, en jag köpte liftkortet av och två i restaurangen. Inte för att jag led, men var är liftvakterna?
Åkning: 10/10Jag är stolt över mig själv endast en vurpa och detta trots att jag var lite rostig. men med tanke på det så får det full-pott
Väder: 10/10 Perfekt för att vara så här års i Sverige. Lagom kallt för att det inte ska bli uppkört i backarna, hade snöat innan så det var puder i backarna. Soligt -12 och jätte härligt. :D
Snön: 8/10 Bra snö bra pistning men inget fantastikt direkt. Bitvis var det puder snö, bitvis lite isigt men på de flesta ställena bara vanlig pist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0